martes, 21 de agosto de 2007

Dag 1 - 13 augustus

Met Marktrock in de benen maar vooral ook het hoofd el avión naar Madrid op (een kort zzzzzzzzzz-verhaal) om in Hispania's hoofdstedelijke luchthaven op zoek te gaan naar "the gate Lima - Iberian airlines". Gelukkig was het niet gate 6, anders hadden mogelijk heel wat meer evils en demonen dan die enkele schreeuwlelijke (héél letterlijk te nemen) Duitsers mijn pad gekruist. Vervolgens hup de oceaan over (het ietwat langere zzzzzzz-verhaal, met een kort intermezzo van Shrek 3, doblada en Castellano selbstverständlich) tot in Lima.

Alwaar we geruisloos landen, de vliegeniers waren immers op het lumineuze idee gekomen de motor reeds vroeg uit te schakelen, terwijl de Andesiaanse luchtzakken menig vrouw én man aan boord quasi nog hoger de hemel injoeg, met dan aan de uitgelokte hartinfarcten.

Alwaar ik echter ook uitermate hartelijk ontvangen werd door ene Amelie, een vriendin-archeologe van mijn tía-arceológica. Deze bracht mij naar Freya, een Belgische medewerkster van 11.11.11 die al geruime tijd in Zuid-Amerika vertoeft, samen met haar man David en drie schatten van kindren Yael, Jamil en Jairo (excuus, over de schrijfwijze ben ik niet duizend procent zeker, maar u waarschijnlijk evenmin over de spreekwijze ;) ). Minstens even hartelijk ontvangen, een pracht van een logeerkamer toegewezen gekregen en vervolgens een vervolg aan het lange zzzzzzzzzz-verhaal geregen...

No hay comentarios: