martes, 21 de agosto de 2007

Goedemorgen België !

Dan toch...
een blog,
ik kon het niet laten,
maar veel zal er niet op verschijnen vrees ik,
aangezien er hier zo veel te zien is, ook al is er niets te zien (¿entendeis, vous comprenez?):

Het is hier immers niet enkel letterlijk, maar eveneens figuurlijk de andere kant van de wereld. Armoede, corruptie en meer van dat fraais zijn hier verre van de ver-van-mijn-bed-show. En dan moet je nog weten dat ik voornamelijk de rijkere, toeristische plekjes aandoe, ongeveer het enige waar de voormalige, huidige en waarschijnlijk ook toekomstige tirannen van dit land (de één al corrupter dan de andere) aandacht aan besteden... omdat het geld in het laatje brengt natuurlijk, hún laatje vanzelfsprekend.
Hoe fel dit afsteekt tegen de onnoembare schoonheid van dit land, is eveneens vanzelfsprekend. Landschappen die geschilderd lijken te zijn door de magische krachten der aarde, ruïnes als memorie aan vergane doch ooit glorieuze rijken die door de magische krachten des hemels gebeeldhouwd zijn en zoveel traditie en folklore als Messi, Henry, Ronaldinho en Eto'o (vier volledig at random gekozen namen) samen talent hebben...

Genoeg inschrijving,
tijd voor een korte beleiding... (ik zit precies nog iets te veel met Chiro in mijn hoofd)

No hay comentarios: